Analysis of the Instruction Language in the Arabic Language Textbook of the Ministry of Religion for Class VII
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agama, M. (2020). Keputusan Menteri Agama Republik Indonesia Nomor 184 Tahun 2020 Tentang Pedoman Implementasi Pada Madrasah.
Al Mutarjim, A. A. (2015). Terjemah Kitab Mulakhkhos Qowaid al-Lughah al-’Arabiyah karya Fuad Ni’mah. Maktabah al-Waadii.
Amrulloh, A. Y., Nurjannah, A., Alfan, M., Islam, I. A., Jember, N., & Malang, U. N. (2021). Analysis of the Instruction Question Language in the Arabic Textbook for Class X Islamic Senior High School Published by the Ministry of Religion of Indonesia. JALSAT: Journal of Arabic Studies and Teaching, 1(1), 1. https://doi.org/10.15642/jalsat.v1i1.57
Asrory, A. F., Fakhriatuz Zamani, A., & Daroini, S. (2022). Studi Kelayakan Buku Ajar Bahasa Arab berdasarkan Standar BSNP. Jurnal Pendidikan Ilmiah, 7(2), 103–116. https://doi.org/https://doi.org/10.55187/tarjpi.v7i2.4870
Azzahra, S., Zaka, M., Farisi, A., Kelayakan, B., Keterbacaan Buku, D., Bahasa, T., Sastra, D., & Kelas, A. (2023). How is the Feasibility and Readability of 10 Th Grade Arabic Language and Literature Textbook? Lughawiyah, 5(1), 51–68.
Baharuddin, F. (2020). Bahasa Arab MTs Kelas VII. Direktorat KSKK Madrasah.
Erlinda, M., Widjojoko, W., & Wardana, D. (2022). Menemukan Kalimat Perintah di Sekolah Dasar: Memanfaatkan Kalimat Perintah pada Kumpulan Cerita Pendek Pulpen. Jurnal Persada, V(3), 154–161. https://doi.org/10.37150/perseda.v5i3.1710
Fadilah, R., Safitri, W., & Fitri, A. A. (2023). Analisis Buku Teks Bahasa Arab Kelas Vii Madrasah Tsanawiyah Kurikulum 2013 (Terbitan Kementerian Agama Republik Indonesia). Journal of Islamic Studies, 1(3), 342–355. https://doi.org/10.61341/jis/v1i3.027
Fitri, M. (2020). Penerapan Model Pembelajaran Quantum Learning di Lembaga Pendidikan Anak Usia Dini. JAPRA: Jurnal Pendidikan Raudhatul Athfal, 3(2), 40–51. https://doi.org/10.15575/japra.v3i2.8681
Harmoko, H., Kilwalaga, I., & Asnah, A. (2022). Buku Ajar Metodologi Penelitian. CV. Feniks Muda Sejahtera.
Hasan Syaiful Rizal, & Chasanah, U. (2023). Analisis Konten Buku Ajar Bahasa Arab MTs Kelas VII Kurikulum KMA No. 183 2019. Jurnal Mu’allim, 5(1), 132–146. https://doi.org/10.35891/muallim.v5i1.3532
Hidayah, A. N., Ferine, M., & Wicaksono, R. B. (2022). Characteristics of Students Self Directed Learning Readiness. JPTI: Jurnal Pendidikan Dan Teknologi Indonesia, 3(4), 379–383. https://doi.org/https://doi.org/10.52436/1.jpti.209
Karenina, A. D., Buana, B. K., & Rahayu, S. (2022). Tinjauan Penyempurnaan Kurikulum Bahasa Arab berdasarkan KMA 183 dan 184 Tahun 2019. Jurnal Pendidikan Dan Konseling, 4(3), 1865–1876.
Kebudayaan, D. P. dan. (1989). Kamus Besar Bahasa Indonesia. Balai Pustaka.
Mustofa, M., Bara, A. B., & Khusaini, K. (2023). Metode Penelitian Kepustakaan (Library Research). Get Press Indonesia.
Oktaviani, S., Tolinggi, R., Ramadani, F., Sunan, U., & Yogyakarta, K. (2020). Optimalisasi Pembelajaran Bahasa Arab Di Era Adaptasi Kebiasaan Baru (AKB). Taqdir, 6(2), 95–116.
Qomariyah, L. (2017). Tindak Tutur Direktif (TTD) Guru dalam Pembelajaran Bahasa Arab. Arabi : Journal of Arabic Studies, 2(1), 1–18. https://doi.org/10.24865/ajas.v2i1.32
S, F. R., & Baroroh, R. U. (2020). Strategies And Methods Of Learning Arabic Vocabulary. Ijaz Arabi Journal of Arabic Learning, 3(2), 291–312. https://doi.org/10.18860/ijazarabi.v3i2.10062
Sapitri, N., Nasution, S., & Iskandar, T. (2023). Textbook Analysis of Al-ʿArabiyyah Baina Yadai Aulādinā Vol 1 in The Rusydi Ahmad Thuaimah’s Perspective. In Asalibuna (Vol. 7, Issue 01, pp. 1–13). https://doi.org/10.30762/asalibuna.v7i01.1053
Saputra, N., & Fitri, N. A. (2020). Teori dan Aplikasi Bahasa Indonesia. CV Kekata Group.
Sari, A., Dahlan, D., & Tuhumury, T. (2023). Dasar-dasar Metodologi Penelitian. CV. Angkasa Pelangi.
Tampubolon, B. (2020). Motivasi Belajar dan Tingkat Belajar Mandiri dalam Kaitannya dengan Prestasi Belajar Mahasiswa. Jurnal PIPSI (Jurnal Pendidikan IPS Indonesia), 5(2), 34–41. https://doi.org/https://doi.org/10.26737/jpipsi.v5i2.1920
Verawati, H., Febriani, E., Muflihah, I., Hasanah, U., Susanti, A., & Fitriani, F. (2022). HOTS Analysis of Task Instructions in Bahasa Arab Madrasah Aliyah Textbook Published by The Ministry of Religious Affairs. EDUKATIF : Jurnal Ilmu Pendidikan, 4(1), 944–951. https://doi.org/10.31004/edukatif.v4i1.1930
Yusri, Y., & Mantasiah, R. (2020). Linguistik Mikro (Kajian Internal Bahasa dan Penerapannya). Deepublish.
Yustinah, Y., & Iskak, A. (2008). Bahasa Indonesia. Erlangga.
طعيمة, ر. أ. (1985). دليل عمل في إعداد المواد التعليمية لبرامج تعليم العربية. دار الفكر العربي.
DOI: http://dx.doi.org/10.31958/lughawiyah.v6i1.11756
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Lughawiyah Indexed By:
Lughawiyah distribute under Lisensi Creative Commons Atribusi-NonKomersial 4.0 Internasional.
View My Stats lughawiyah