Role of Public Relations in a Company

Indria Flowerina, Shalma Syaidah

Abstract


Companies today are growing and developing extremely normally, developing an increasingly diverse audience, both external and internal, requiring special treatment when communicating with them. Corporate communications activities are strategic communications that must be implemented according to the company. This comic activity involves management as a key decision-maker in the company. Through strategic communication, the company's PR can run well. PR needs to get full management support to complete the task, the purpose of this research is to describe the pent role that PR does in a company. The method used in this research is a library study that connects research with existing literature and fills gaps in previous research. The research results obtained on this research are some of the roles of a PR in a company.


Keywords


Role, Public Relations, Company

Full Text:

PDF

References


Abdillah, F. (2017). Efektivitas Marketing Public Relation dalam Membangun Citra Merek Perusahaan Jasa Telekomunikasi. 1(1), 1–9

Ardhoyo, T. E. (2013). Peran dan Strategi Humas dalam Mempromosikan Produk Perusahaan. Jurnal ILMIAH Widya,

(1), 15–2

Buchori, A. (2019). Peran Dan Strategi Public Relation Dalam Pembentukan Citra Perguruan Tinggi Pariwisata (Studi Kasus Di Sekolah Tinggi Pariwisata Ambarrukmo Yogyakarta). Jurnal Kepariwisataan, 13(1), 57–68. http://ejournal.stipram.ac.id/index.php/kepariwisataan/article/view/76

Fahri, L. M. (2017). Strategi Marketing Public Relations Go-Food dalam Pembentukan Citra Perusahaan di Kota Surabaya. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 1, 1–10. http://journal.unair.ac.id/download- fullpapers-comm8eddea96e5full.pdf

Imran, M. (2012). Peran Public Relations Pada Program CSR Dalam Rangka Meningkatkan Citra Positif Perusahaan. Komunikasi, 127–139.

Ishak, A. (2012). Peran Public Relations dalam Komunikasi Organisasi. Jurnal ASPIKOM, 1(4), 373. https://doi.org/10.24329/aspikom.v1i4.38

Lalihatu, I. R., Warouw, D. M. D., & Tulung, L. E. (2017). Peranan Humas Dalam Mensosialisasikan Bpjs Ketenagakerjaan Pada Pedagang Pasar Segar Paal2. E-Journal Acta Diurna, VI(3), 1–13.

Lani, O. P., & Handayani, B. (2021). Peranan Humas Pemerintahan (Government Public Relations) dalam Menciptakan Reputasi Pemerintahan yang Baik. LONTAR: Jurnal Ilmu Komunikasi, 9(2), 130–140. https://doi.org/10.30656/lontar.v9i2.4071

Lani, O. P., Havifi, I., Arkaan, D., & Unel, T. (2022). The Development of Public Relation Past and Present. 1(1), 1–9.

Lani, O. P., Hendra, T., & Khalid, I. (2023). Peran Humas Badan Pusat Statistik (BPS) Provinsi Sumatera Barat dalam Mensosialisasikan Kegiatan Kegiatan Sensus Ekonomi 2016. At-Tadabbur: Jurnal Penelitian Sosial Keagamaan, 13(1), 30–46.

Oktaviani, F. (2018). Strategi Branding

Public Relations “Jendela Alam” dalam Mengembangkan Produk Agrowisata. Mediator: Jurnal Komunikasi, 11(2), 203–213. https://doi.org/10.29313/mediator.v11i2. 395

Purwo, R. H. S., & Puspasari, D. (2020). Peran Humas Dalam Meningkatkan Citra Positif Pada Badan Pengembangan Sumber Daya Manusia (BPSDM) Provinsi Jawa Timur. Jurnal Pendidikan Administrasi Perkantoran (JPAP), 8(3), 458–467. https://doi.org/10.26740/jpap.v8n3.p458-467

Pahlevi, T., Rossy, B., Ekonomi, F., & Surabaya, U. N. (2015). Peran Public Relation ( Pr ) Dalam Mengkomunikasikan Corporate Sosial Responsibility ( Csr ) Sebagai Pembangun Citra Positif Perusahaan. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan …, September, 59–70. https://jurnal.uns.ac.id/snpap/article/vie

Rondonuwu, S. A. (2018). Peran Public Relations Terhadap Meningkatkan Citra Perusahaan Pt. Trakindo Manado. Jurnal Administrasi Publik, 3(42), 1–11.

Student, M. T., Kumar, R. R., Omments, R. E. C., Prajapati, A., Blockchain, T.-A., Ml, A. I., Randive, P. S. N., Chaudhari, S., Barde, S., Devices, E., Mittal, S., Schmidt, M. W. M., Id, S. N. A., PREISER, W. F. E., OSTROFF, E., Choudhary, R., Bit-cell, M., In, S. S., Fullfillment, P., … Fellowship, W. (2021). Frontiers in Neuroscience, 14(1), 1–13.

Setiawan, H. (2020). Peran Public Relations Dalam Mempengaruhi Konten Media. Syi’ar : Jurnal Ilmu Komunikasi, Penyuluhan Dan Bimbingan Masyarakat Islam, 3(1), 1–11. https://doi.org/10.37567/syiar.v3i1.209

Topan, D. A., & Widiasanty, G. (2022). Strategi Marketing Public Relations Urban Republic Dalam Membangun Brand Awareness. Jurnal Pustaka Komunikasi, 5(1), 65–76. https://doi.org/10.32509/pustakom.v5i1. 1755

Tutik Kumariyah. (2016). Peran Public Relations dalam Meningkatkan Citra perusahaan (Studi Kasus di Perusahaan Pringsewu Baturraden Purwokerto). Peran Public Relations Dalam Meningkatkan Citra Perusahaan, 1–96.

Vellayati, T. , Arifin Z, Y. E. (2014). Pengaruh Marketing Public Relations Terhadap Citra Perusahaan Dan Dampaknya Terhadap Loyalitas Pelanggan (Survei Pada Pelanggan Toyota Auto 2000 Jl. Letjend Sutoyo No.25, Malang). Jurnal Administrasi Bisnis S1 Universitas Brawijaya, 11(1), 82763.

Yunus, M. R., & Riatno, E. B. (2019). Peran Public Relation dalam Meningkatkan Citra Perusahaan Melalui Program Corporate Social Responsibility Pada PT. Angkasa Pura I (Persero) Cabang Bandar Udara Frans Kaisiepo Biak. Jurnal Komunikasi, Politik & Sosiologi, 1(1), 1–24.




DOI: http://dx.doi.org/10.31958/semantik.v2i1.9846

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2024 Shalma Syaidah

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Semantik: Journal of Social, Media, Communication, and Journalism Indexed By:

 
 
 
 
 
Semantik: Journal of Social, Media, Communication anda Journalism is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License